easter is scary

Påsklov idag, hallelujah vad skönt! Inte för att jag kommer njuta och ta det lugnt i tio dagar, men :p kan sova lite längre, mysa lite mer och ta vara på emily- tiden längre! Riktigt underbart. Men först ska jag till skolan i alla fall. På morgonen har vi pedagogiskt ledarskap, och efter lunch hälsopedagogik! Awesome. Nu har jag just ätit frukost, och tittar på nyhetsmorgon. De snackar om godis. Varje svensk äter 17kg på år! :o Jag vet att jag inte äter så mycket, så då måste det finnas någon som äter ännu mer. Jag är faktiskt jättenervös nu inför påsken, det är verkligen fokus på mat och godis. Inte riktigt min kopp té. Det är precis som jul, det är också riktigt jobbiga tider! Så det krävs fokus av mig nu, en naturlig reaktion för mig inför sånna här högtider är att inte äta några dagar innan det är dags, men det är precis lika ohälsosamt. Äta efter matschemat, och inte försöka tänka på ångesten. Fokus.

Nej, nu ska jag försöka få ordning på krullet jag har på huvudet. Hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0