my first step towards a new life

Godmorgon! Idag mår jag faktiskt lite bättre. Kanske. Börjar faktiskt på något riktigt viktigt idag, när jag börjar min utbildning. Det känns som om det är ett första steg mot ett liv där jag verkligen kan göra en skillnad i människors liv. Hjälpa människor. Om jag kan hjälpa minst en människa så har jag gjort något bra. Det enda som är lite synd med utbildningen är att vi inte får någon yrkestitel; utbildningen är så pass bred så det finns liksom ingen titel som passar riktigt. Hörde att det var snack om typ "omvårdnadsexpert" eller "expert på psykisk ohälsa" och lite sånt.

Nu sitter jag och äter frukost i alla fall, ska nog snart sätta igång lite kaffe. Men ja. Jag längtar till att få komma igång.


Kommentarer
Postat av: Mammsen

Hej sessan,

Lycka till i dag! Ringer dig i kväll-:)



Puss o kram

2010-08-30 @ 12:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0