we love in vain, narcissistic and so shallow

Godmorgon! Nu sitter jag på jobbet, ska strax hämta kaffe och logga in på telefonen. Idag tror jag inte att det kommer vara så mycket, kanske under lunchtimmarna, men annars så. Då hinner jag plugga nåt kapitel till hoppas jag! (:

Imorse satt jag och kikade på nyhetsmorgon och så hade de med en (misslyckad) reporter från Aftonbladet (imo så är Aftonbladet dynga och jag läser aldrig någonsin det!) som kritiserade kungahuset. Inte bara kritiskt som i form att "de fyller ingen större funktion så som Sverige ser ut idag" etc, vilket är kritik jag kan köpa; hon kritiserade i form av "man kan inte ha en kung som är utsatt av Gud att styra Sverige, vi äger egentligen hans spermier och då kan vi inte ha någon som håller på med.. Kaffeflickor" och så malde hon på. Det blev jag ganska arg över. Jag håller med om att kungahuset idag inte har samma funktion som för tvåhundra år sedan, men jag föraktar inte Silvia för att hennes pappa var aktiv att utrota judarna under andra världskriget. Det finns en gräns liksom, jag tycker att kungahuset är lite mysigt och jag tycker att de representerar Sverige på ett bra sätt, och för mig är det det ett kungahus ska göra; representera sitt land och stå för värderingarna.

Well well. Jobb jobb jobb!

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Bra att jag inte lyssnade på henne. Det är ju bara dumheter o icke-argument.

Personligt tror jag inte längre på kungahuset som insitution, men av andra anledningar. Visst är det mysigt, men ändå.........

p o k

2010-12-29 @ 09:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0