patriot.. or not

Har ätit lunch för en stund sedan, gott! Och mätt blev jag. Vi håller på och fixar (eller några i klassen gör det) en rolig kväll tillsammans imorron hos en av klasskompisarna. Blir riktigt kul! Hoppas på finväder bara, skulle vara tråkigt om man måste vara inne.

Har just blivit intervjuad av Martin till grej han gjorde om typ Sverige som en nation. Typ, om jag tycker att det är fel att göra om svenska flaggan och sådana saker. Svårt det där, tycker jag. Egentligen tycker jag att Sverige ska få vara Sverige, men å andra sidan måste man snart börja inse att samhället inte ser ut på samma sätt som det gjorde för femtio år sedan, det är inte acceptabelt att man låter en flagga bli en sorts propaganda mot invandrare. Självklart tycker jag att man inte ska ändra flaggan, men om det är så som det är nu, att nynazister och liknande grupper använder den för att protestera, ja då kanske det kan vara en idé att ändra den, visa att det inte är okej.

Skitsvårt det där- men intressanta diskussioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0