strawberry and some fire

Blev en härlig kort dag idag, faktiskt! Den började bra i skolan; blev massa snack med Erika och Jocke och lite andra. Massa trevligt! Och jag kom igång ganska bra med inledningen på min berättelse. Sen efter lunch fick vi erbjudandet om att åka till biblioteket, vilket jag och Jocke snappade direkt. Vi ringde sambo och han kom och hämtade oss strax efter ett, så då bar det ner på bibblan en stund. Kikade runt lite och snackade historia och andra konstiga grejjer, precis som det alltid blir när jag och Jocke går igång. Åkte hem lite tidigare, dock. Lånade en bok, och sen åkte jag och handlade. Jordgubbar och annat vardagslyx (jag älskar vardagslyx!), men även en vårglöd. Och namnet passar verkligen, den är alldeles knallgul. Helt underbart! ..Fredrik berättade att han slängde en del av våra blommor i helgen, för de hade dött. Jag har verkligen ingen aning om hur man bibehåller en blommas liv, men den här ska jag verkligen försöka mig på. :D

Har även hunnit gjort en affisch till stadt nu när jag kom hem, det är G fest på torsdag! Duktigt av mig. Nu börjar jag bli riktigt hungrig, så jag ska ta och försöka knåpa ihop någon god middag.

Sen ikväll är det ju Arn, klockan 20:00 på tv4. Då kommer jag sitta bänkad framför tv:n, iaf!


Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Anna

åh, jordgubbar.. måste handla det jag också så gott :)

2010-03-29 @ 16:34:50
URL: http://kakpaketet.blogg.se/
Postat av: Mammsen

Hej Sessan,

Prova med vatten-:) - Det brukar blommor tycka om-:)



Puss o kram

Mammsen

2010-03-31 @ 08:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0