time to study

Hejhej alla glada. Hur många är det som är bakfulla idag då? Kan ju tråkigt nog meddela att det var en del fester på björkberg igår kväll som jag var tvungen att sitta och lyssna på när jag kollade på film. Det sög, kan jag ju säga. Menmen, det är väl så det blir när det är crousing i hudik? Jag vaknade i alla fall runt nio imorse, det var skönt. Klev upp och har pluggat sen dess, håller på med litteraturhistoria. Intressant! Meeeen, kaffet är slut här hemma! Det är skandal! Så jag får nog ta mig ner och köpa lite sen när huvudvärken slår in.

En sak jag kom att tänka på när jag läste lite om Oliwer Twist; där beskrivs det hur lågt han sjunkit och hur dåligt ställt han har det, när han har hamnat med ett gäng pojkar som är ficktjuvar. Idag när man står längst ner på samhällets sociala ställning så har man inget hem, inga pengar, lever på soc, är narkoman eller alkoholist. Lite tragiskt att det har tagit den vändningen; jag menar för 150 år sedan så var det skandal om man var ficktjuv, men istället för att den absolut lägsta ställningen i samhället har blivit att man kanske inte hade en mamma, alltså högre upp än en ficktjuv, så har det blivit så himla mycket lägre. Vet inte om ni hängde med riktigt, men.. aja!

Jag ska fortsätta plugga lite nu. Hörs senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0