and even though i tried, it all fell apart

Godmorgon! Måndag idag, då får vi snart pengar! Helt galet den här månaden, fattar inte vad jag har gjort för pengarna, men så här lite pengar har jag nog inte haft sen jag gick i sjuan tror jag. Men, nu har jag gjort upp en budget för december, så nu kan det inte gå fel :D Fast det bästa är nog att jag börjar med att spendera pengar på lördag, ska ut på Birsta då och se om vi hittar lite julklappar (: Kuul!

Nu har jag just ätit frukost, dricker té nu. Har så ooont i magen så jag bestämde mig för att skippa kaffet just nu. Hur som, så har jag nääästan läst ut Personlighetsstörningar, men bestämde mig för att lägga ifrån mig den nu, jag måste börja med rapporten. Dock hittade jag ett citat om borderlinepatienter som gjorde att jag höll på att tuppa av, ganska långt men det är så sinnesjukt så jag måste ha med det. "Tyrer (författare) föreslår att borderline personlighetsstörning i sin nuvarande utforming snarare bör betraktas som en preliminär diagnos än som en fullvändig diagnos, ett tillstånd som helt enkelt uppmärksammar klinikern på att det rör sig om ett 'besvärligt beteende som kräver behandlingsinsatser'". Och då måste vi komma ihåg att borderline är en sjukdom som man inte kan bli frisk ifrån, tio procent av alla som har sjukdom tar självmord, en del dör p.g.a droger eller liknande. Fan vad arg jag blev!

Men nu måste jag börja med Bipolär sjukdom.. hittade lite om den i boken "Omvårdnad vid psykisk ohälsa". Hörs lite senare!

Såhär pigg ser jag ut innan jag ätit frukost ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0