closed eyes won't kill thoughts

Hallå! Har fått en del frågor om utbildninger jag går, så jag tänkte svara på de vanligaste!


1). Vilken utbildning går du?
Jag går Psykisk ohälsa med särskilt komplicerad problematik på Mittuniversitetet i Sundsvall.

2). Vad läser ni?
Vi läser i princip allt från omvårdnad, hälsa, KBT, medicinsk vetenskap, sociologi, kriminologi och så vidare. Lite allt möjligt som passar för att jobba med psykiskt sjuka!

3). Hur lång är den?
Två år, kort och perfekt!

4). Vad blir man?
Eftersom att den bara är två år, så får vi ingen kandidat examen, så vi får ingen direkt yrkestitel. Dock, eftersom att den är så pass bred så pratas det om "experter på psykisk omvårdnad", och det tror jag passar ganska bra.

5). Vart kan ni jobba sen?

Vi kommer ha behörighet att jobba inom allmänpsyk, rättspsyk, kriminalvården, HVBhem, som kontaktpersoner och så vidare. Otroligt många valmöjligheter! (:

Jag hoppas det gav lite mer klarhet i vad jag utbildar mig till (: Ha en fortsatt bra dag!

Kommentarer
Postat av: Linda

låter bra :)

2011-04-13 @ 14:58:10
URL: http://alltomlindo.webblogg.se/
Postat av: N

sv: tack, eller vad man säger :)



allt bra me dig?

2011-04-13 @ 15:11:51
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Carolina

Vad kul :D Själv vet jag inte vad jag ska plugga till efter gymnasiet :/

2011-04-14 @ 17:29:45
URL: http://cla.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0