it waits for the day i will let it out, to give it a reason, to give it its might

Heej! Är på väg i säng nu, men ska ta dagens utmaning först; Mina rädslor. Ja, vart ska man börja? Ni kan verkligen inte föreställa er hur rädd jag är för spindlar, drömmer mardrömmar konstant om att de äter upp mig. Bara för några nätter sen drömde jag att jag var och hälsade på svärföräldrarna i deras hus för första gången och att jag trivdes jättebra där, tills jag började hitta spindlar. Helt plötsligt var de ÖVERALLT och paniken som kommer då går verkligen inte att beskriva! Jag har faktiskt skrivit en krönika om mina fobier till Hudiksvalls Tidning när jag gick i 2:an, den ligger nog någonstans i en flyttkartong. Men, hur rädd jag än är för spindlar och vatten och höjder, småa utrymmen och sånt, så finns det inget jag är lika rädd för som att förlora någon av dem jag älskar. Det är säkert jätteklyschigt i mångas ögon, men när verkligheten kommer ikapp om att det faktiskt finns en risk att (exempelvis) min syster inte finns imorgon, då gör det ont. Mycket ondare än att bli attackerad av spindlar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0