pushing the will, being alive

Hallå! Snaaart klar med boken, och jag ångrar mig; sjukt dryg bok. De första kapitlena var ganska bra men nu tycker jag att den är jättedålig. Det liksom hoppar fram och tillbaka mellan det relevanta, blir inget flyt. Dryygt. Tänkte ta en paus dock och visa det jag beställde! (:

 

Och så tänkte jag avsluta med dagens utmaning; Det här upprör mig. Egentligen är det väl inte så mycket som jag blir upprörd över, jag brukar ta ganska lätt på saker för jag orkar inte lägga ner viktig energi på onödiga saker. Däremot så blir jag väldigt upprörd när människor far illa; om någon blir mobbad, någon mår dåligt, får inte den hjälp som behövs, misshandlat och så vidare. Det värsta jag vet är när människor blir nonchalerade om de mår dåligt, eller när det sitter någon med högre makt som "bedömer att du mår så pass bra att du inte blir prioriterad". Eller när någon som faktiskt jobbar med människor behandlar sina medmänniskor illa. Det är något jag inte kan respektera och jag är inte rädd för att visa det heller om det behövs. Och när jag väl blir upprörd kan jag inte släppa det heller, vilket är en anledning till att jag är noga med vad jag låter mig uppröras över :P Så så är det! Nu tänker jag äta lite innan jag ska lägga mig, så får ni sova så gott (:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0