the sickness that you are, the plague that make me starve

Hallå! Puuh, min mensvärk är inte att leka med idag xD Hoppas att det släpper under dagen :P Har skrivit in allt på datorn, nu är det bara sista frågan kvar.. men den tror jag att jag väntar med tills jag kommit till Karima. Behöver diskutera den frågan, om ni fattar. Så nu ska jag börja göra mig lite klar, fixa naglar och sånt. Men jag kan inte slita mig från tv:n; Oprah har med Portia de Rossis (Ellen Degeneres's fru) som tydligen har haft anorexi och har skrivit en bok om det nu. Samtidigt som jag verkligen hatar att höra/ se/ prata om något som har med anorexi att göra, just för att det väcker så jobbiga minnen, så tycker jag att det är helt fantastiskt att människor vågar prata om det och kan dela med sig av hur det är. Jag har aldrig träffat någon annan som haft anorexi, så jag har liksom aldrig kunnat prata om det "med någon som förstår" så att höra det hon berättar är helt fantasktiskt. Otroligt hemskt, men jag känner verkligen att hon vet, hon delar mina upplevelser. Typ. Om ni fattar. Jag skrev faktiskt en krönika till Hudiksvalls Tidning alldeles i starten av min behandling om min anorexi som fick väldigt positiv uppmärksamhet. Vissa undvek det, men bland annat fick jag mail från en läkare i Stockholm som sa att han blev inspirerad av den, och en psykolog satte upp den på sitt kontor. Det var ganska mäktigt.

Hur som, way out of line, så tycker jag att man verkligen måste börja prata om anorexi och det måste uppmärksammas hur farligt det är. Och med det ska jag börja göra mig klar. Hörs senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0