i never saw it coming, the perfect lie

God kväll! Har just kikat på nyheterna, och egentligen, vem fan kom på att man ska ha fem minuters reklam mitt i nyhetssändningen?  Jävla pucko! Men sen tänkte jag på en grejj som de snackade om på lokala nyheterna; i Sundsvall har man så pass stora problem med skolk nu att 4 av hundra elever på grundskolan missar mer än 20% ..är det ett problem? xD Shit jag är van vid att det är kanske 20 pers av hundra som är borta mer än 50% - och jag var en i mängden! Haha, tror nog att det mest pekar på vilken KASS grundskola jag gick på, och förövrigt påminner det mig om att jag inte fått mer att veta om mina papper... Ska maila igen nu på en gång innan jag lägger mig!

Och en grejj till innan jag går och lägger mig! Dagens utmaning; Detta ångrar jag. Vilken svår utmaning egentligen, för man måste tänka efter lite. Har sjukt mycket som jag tycker är äckligt jobbigt att tänka på, vilket resulterar i att jag ofta skiter i att fundera på mitt "tidigare liv" eller vad man ska säga. Men ångrar jag något? Nej jag gör nog inte det, för i slutändan har allting gjort mig till den jag är idag, och om jag ska säga det själv tycker jag ganska bra om den personen! Jag tror inte på att man ska ångra sig hela tiden, för just för stunden gör man vad som känns rätt. Hur resultatet blir i efterhand kan man liksom inte påverka så mycket, då är det bättre att acceptera och säga till sigsjälv "så gör jag inte nästa gång" så kan man släppa det och gå vidare. Livet blir så mycket enklare för en själv också i alla fall, men det betyder inte att saker inte är jobbiga. Förstår ni hur jag tänker? Eller svamlar jag bara? xD Jaja, det var nog allt för mig idag. Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Mammsen

Din reflektion är inte alls svammel. Det är ett tecken på att du lär dig av dina misstag samtidigt som du går vidare med förbättrad erfarenhet.

2011-01-26 @ 12:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0