i'm not myself tonight, tonight i'm not the same girl

Hallå! Har sett att en del bloggar jag läser har en "utmaning" som går på att varje dag i 30 dagar skriva något genom att följa rubrikerna nedan. Tänkte faktiskt göra det jag med!


Dag 01 - Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick



Så jag tänkte börja presentera migsjälv väldigt snabbt. Mitt fullständiga namn Emily Raun Leth Mikkelsen, och mitt namn har en betydelse som följer med min släkt långt tillbaka. Från mammas sida ska alla tjejer ha ett namn som kommer från kungasläktet, och Emily kommer från franskans Emelie (eller hur det stavas). Raun Leth kommer från min morfars släkt som är adligt i Danmark, och Mikkelsen är min pappas släktnamn. Jag föddes i Köpenhamn 6 mars 1992, men flyttade till Sverige närmare bestämt Holma, Malmö, när jag 2½. Sedan dess har jag flyttat uppåt i Sverige och nu bor jag i Sundsvall. Min familj består av min storasyster Vicke (efter Viktoria), min mamma Charlotte (Josephine i andra namn) och min pappa Jörn. Nu är jag tillsammans med Fredrik, vi blev tillsammans 15 november 2007 och flyttade ihop nästan på en gång. Från juni hade vi ett uppehåll på sex månader, men nu har vi hittat tillbaka till varann igen och jag kommer aldrig mer släppa taget om honom.

Jag är egentligen ganska tråkig av mig; jag uppskattar en riktig slödag i soffan med godis och en bok mer än jag uppskattar en utekväll på stan. Ibland kan det vara väldigt kul att gå ut med kompisar, men inte för ofta. Jag läser så fort jag inte har något att göra, jag är en riktig nörd på det området. Jag kan ligga i ett badkar i timmar och bara tänka, på allt från 'hur kommer det sig att vi kan se stjärnorna?' till 'jag är hungrig' och jag kan sova ett halvt dygn utan problem. Jag älskar musik, framförallt så sätter jag stort värde i riktigt duktiga musiker vilket gör att det ofta blir någon typ av rock; hårdrock, metal, heavy metal, progressiv rock och så vidare. Dock ska jag inte glömma att säga att jag är väldigt ambitiös av mig, jag jobbar gärna häcken av mig för att sen kunna njuta av lugna slappdagar. Jag är väldigt noga med vad jag orkar lägga energi på, och känner jag att något inte är värt min energi struntar jag i det och gör något annat istället.

Avslutningsvis anser jag migsjälv vara en väldigt ambitiös, omtänksam, trevlig och glad tjej!




Kommentarer
Postat av: Mammsen

Jag har bara én kommentar: WIIIIIIIII ♥♥♥

- Vilken gullig bild btw ♥

2011-01-02 @ 14:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0