the words you now are reading are meant for your eyes only

Hallå! Plugget går frammåt, har hunnit 1½ kapitel nu. Satsar på ~3 till innan jag går och lägger mig. Men jag blev så himla hungrig så jag behövde en paus för att värma mat. Katterna verkar väldigt glad över att jag är hemma en stund, de turas om att ligga i mitt knä och följer efter hela tiden. Supermysigt! <3

En grejj jag dock reagerar mycket på nu, för kapitlena som jag läser nu är om Autism och liknande spektrum, ADHAH och Damp, och jag känner mig så uppgiven samtidigt som fascinerad. För min syster har grav ADHD- DAMP och även en del Autismliknande drag, vilket har gjort att hon har haft det jättesvårt hela sitt liv, i stort sett, och där skolan borde ha gripit in svek de henne istället. Så nu känner jag när jag läser om detta, hur en plan formas i mitt huvud på hur man ska hjälpa henne på bästa sätt idag, men så bor hon ju inte i Sverige. >: Jag förstår henne verkligen som inte klarar av att bo där hon växte upp, just där skolan och resten av sociala hjälpmedlena har svikit henne som mest, men jag vet också att i Danmark kommer hon aldrig få tillräckligt med stöd. Frustration på hög nivå just nu!


Kommentarer
Postat av: Hon som precis pajade sin dator

Känner precis likadant! Total frustration över nånting jag inte kan göra nånting åt. Jag vet hon inte kommer att få den hjälp hon behöver i DK, för där vet man INGENTING om ADHD eller om autism för den delen. Känns för sorligt!

2011-01-08 @ 16:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0