your tears don't fall, they crash around me

Hallå! Har just kommit ur duschen, ska snart gå och lägga mig. Måste föna håret dock, tycker inte om att göra det men jag tycker ännu mindre om att lägga mig med blött hår xD Haha. Dock så tänkte jag ta dagens utmaning innan, nu kommer jag köra på som vanligt igen ;D Idag är det: Ett annat ögonblick. Har funderat lite på det, för jag har så många ögonblick jag vill dela med mig av, små ögonblick är det som förgyller livet tycker jag. Bland annat är det därför som jag fotograferar. Men jag har valt ett som är väldigt känslosamt faktiskt, första gången jag hörde min absoluta favoritlåt live - Tears don't fall med Bullet for my Valentine. Som många redan vet är det min favoritlåt, och jag tror att jag hörde den första gången när jag var tretton. Sen dess har den följt med mig. Jag är väldigt knuten till olika känslor, jag får inte nödvändigtvis tankar om allting men jag får en känsla kring allting. Exempelvis när jag tänker på de barnen som svälter i Afrika så får jag en känsla, och utefter känslan formas tankarna. Hänger ni med? När jag hör Tears don't fall så får jag en känsla av kaotisk kärlek, någonting som aldrig är helt rätt, men det går inte att leva utan. Jag får en känsla som är en blandning av kärlek och förtvivlan när jag lyssnar på den här, och musiken är grym, texten är grym och sången är grym. Första gången jag hörde den live var 2008 på Metaltown, och så fort jag hörde introt till låten, kände hur publiken blev helt i extas och när jag liksom kopplade att jag skulle få höra den låten så började jag gråta. Tårarna bara rann på mig i fem minuter.  Så många gånger som jag legat nerkrypt under täcket, helt släckt i rummet, med panikångest och gråtit i förtvivlan och lyssnat till låten för att få en chans att glömma och andas.

Många tycker säkert att jag är jättelöjlig, och det är jag kanske, men det är ett ögonblick jag aldrig någonsin glömmer. Det, mina vänner, är äkta kärlek! :'D

Metaltown 2008, på den tiden var jag så skygg så jag vågade aldrig ta mig längre fram än hit. Annat är det idag!


Kommentarer
Postat av: Mammsen

Väldigt fint -:)

2011-02-01 @ 07:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0