they're hitting a big point

God morgon! Sitter bänkad i soffan nu, och tittar på nyhetsmorgon. De snackar om ungdomsarbetslöshet, och allt det har med att fortsätta utbilda sig. De har en ung kille med från Stockholm som går ut nu, som sitter och pratar om det. Nu snart är det ju deadline för att söka. Jobbigt att tänka på! Speciellt när jag vet hur fenomenalt jag misslyckades i lördags! >:

Anyway. Jag hittade en ny yoghurt igår när jag var och handlade, och den är verkligen supergod! Vanlij yoghurt med äpple och kardemumma. Mumma! :D



Kommentarer
Postat av: Mammsen

Hallå där!



Det är ju det som är saken: Utan utbildning, så får man inget jobb. Bara om man är så gammal som jag-:)

Skämt åtsido: Även om det är skönt att tjäna pengar och ha råd, så är det också skönt att kunde göra egna val. Och det kan man inte utan utbildning. Då får man nöja sig med smulor.

Så, Sessan! Andas djupt och så tänk på att du kommer att kunna köpa allt du vill. Men du behöver inte göra det nu. För hur blir det då när du är 25 och har köpt allt du vill? Vad har du då att se fram emot? Tänk så istället: Nu har du något att se fram emot. Och du kommer att hinna med allt du vill. Herregud. Du har bara levt 18% av hela ditt liv. Det är ingenting! Du har fortfarande 82% kvar.



Puss o kram

Mammsen



PS: Förresten: Även om det kanske inte gick så bra på provet, så är det en bra erfarenhet att ha med sig. Och sen kan du ju skriva den igen till höst om du känner att du vill göra om provet. Tillsammans med mig-:)

2010-04-12 @ 14:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0