what is right and what is wrong?

Godmorgon allihopa! Jag blev jättechockad i morse när jag upptäckte att det var fredag! Men en rolig upplevelse, indeed. Sitter på skolan nu, har haft naturkunskap och haft diskussion kring påstående om miljön. Intressant. Så nu är det avklarat. Ska snart ha kaffepaus, sweet. I need it. Men nu ska jag ta och försöka få uppmärksamheten av min naturkunskaps lärare, jag har totalt fastnat i biologisk mångfald. Jag kan ju visa hur mycket jag har kommit fram till:

Enligt svenska akademin så betyder Biologi ”Vetskapen om levande organismer” och Mångfald betyder ”Mängd av enheter”. Så då kan vi översätta detta till att biologisk mångfald betyder ”allt vi vet om en mängd olika organismer”. Vilket i sin tur kan vara precis allt på jorden, som ingår i kategorien Organismer (levande varelser, som djur eller växter).

Sen är det liksom stopp i min hjärna. Så det ska jag göra nu, sedan ska jag skriva på K-projektet. Bye now!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0