your beauty cascaded on me in this white night fantasy

Hejhej allesammans! Har ni haft en fin jul? Det har jag definitivt haft! En lugn och mysig julafton med min älskade familj. Kan nog inte bli så mycket bättre! Vi började med middagen runt sju och sen som det av någon konstig anledning alltid blir, så äter vi i nästan tre timmar innan det är dax för kaffe etc. Maten var verkligen gudomlig god, precis som det ska vara. Oavsett hur svensk jag blir, så kommer jag aldrig ge upp den danska julmaten!

Ankan fylld och klar att åka in för sin tre ½ timmes färd i ugnen



lilla julgranen






ankan uppskuren och klar, fyllning från ankan, gelé och smörgåsgurka



sockerpotatisen, vilket är exakt som det låter; potatis stekt i socker!



min fina mamma och syster!



och min fina syster med Tiger



vi avslutar med en bild på en hyacint som stod alldeles perfekt i solen och med iskrystallerna (eller vad vi ska kalla det) som var på rutan, dock så är det med digitalkameran men det blev bra ändå tycket jag!



Nu ska jag snart göra mig klar och åka till Arbrå och hälsa på Fredrik och hans familj. Blir mysigt och komma ut till skogen! (:  Ha en bra helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0