left in the pieces that you broke me into

Hallå! Nu är jag verkligen på G med rapporten. Kan nog säga mig så gott som klar med artikelsökning i alla fall, är till och med så smart (eheheh) så jag skriver upp vilken databas jag använt/ sökord/ limits/ resultat/ använda så jag inte behöver göra om allt det sen när jag ska skriva in metoden. Weeej. Hittade dock en grejj som jag blir lite förbryllad över, för det klassiska att behandla Bipolär med är Litium, och jag förstår verkligen inte hur det kommer sig att man idag fortfarande använder det. Sinnesjukt. Jag äter ju en antieptilektikum medicin, funkar skitbra och det står till och med om den här medicinen att den används vid Bipolär sjukdom, varför byter man inte ut Litium till något som inte ger livshotande skador? Okej, Litium har man alltid använt och det är väldigt nytt med antiepilektikum, men liksom hallå? När jag fick min medicin (två år sen ganska exakt) så sa läkaren till mig att det är väldigt nytt och hon tyckte att vi skulle testa den här medicinen för att se om det funkar, och det gjorde det. Varför inte ta risken att testa med en epilepsimedicin innan man tar till Litium, om det behövs?

Hur som hellst, så har jag hämtat en kakbit nu som är sinnesjukt god. Ska börja skriva kladden nu så får vi se när jag ger upp och hur långt jag kommer. Hörs sen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0