now i'm numb as hell and i can't feel a thing

Hallå! Nu är jag hemma igen, känns ganska bra! Vi var ju på sjukhuset och hade metodövningar, vi fick bland annat lära oss att ta venprover. Efter en lång "föreläsning" om hur man förebygger stickningar när man ska göra prov på en patient (med hänsyn till smittrisken), så det första jag gör när jag ska testa att ta venprov är ju självklart att sticka migsjälv i handen. Bra. Riktigt bra gjort. Haha. Men det var faktiskt ganska kul att testa på, och jag lärde mig en hel del om hur en remiss ser ut, hur man avläser den, hur man vet vilka rör man ska ha och så. Så nästa gång jag själv ska ta blodprov kan jag ju göra det själv ;D Haha. Sen har vi haft klassisk HLR på skolan, och nu är jag hemma igen då.

Är ledig imorron, så ikväll skulle jag och Karima till Sofia för att mysa med lite vin och så. Kanske blir att vi går iväg till något fint ställe eller så, men har i princip inga pengar så det blir nog inte direkt en utgång, haha. Studentliv alltså. Ska bli kul i alla fall! Dock kan jag inte bestämma mig om jag ska ta klänning eller så, men det gör jag nog ändå. Som Karima sa; Man kan aldrig vara för uppklädd! :D


Kommentarer
Postat av: Mammsen

I totally agree :D

2010-11-09 @ 16:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0