you're still the rapist of an entire nation

Hejhej! Hemma igen, eller har varit det en stund. Druckit kaffe och ätit lite (: Gick bra med sprutan, tror nästan att min sprutfobi börjar försvinna lite, skönt! När jag var liten var jag så sjuukt rädd för sprutor, men idag gick det ändå ganska bra. Jag skakade inte eller så heller! Sen fick vi lära oss hur man mäter blodtryck, alltså hur man avläser apparaterna och hur man lyssnar på pulsen och så. Kul! Jag har jättelågt blodtryck kan jag ju säga, normalt ligger man ungefär (någonstans däremellan) på 120/80, och om man är överviktig t.ex. så ökar blodtrycket. Jag vet att jag jämt haft lågt blodtryck, en läkare sa när jag var femton att det var på gränsen till att det skulle behövas undersökas, och nu låg jag på ungefär 95/50. Haha, känns bra. Men sen ju fler gånger man testar ju högre blev det så sista gångerna vi testade hade jag ungefär 117/81, typ. Är helt slut i armarna nu :D

Men nu är jag ledig till på tisdag, ska ta och börja läsa böckerna på allvar så jag kommer igång. Men idag ska jag åka till Hudik tror jag! (: Men nuuuu, så ska jag kolla igenom bloggar och sånt :D








Bäst alltså! <3

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Søde små nullinger. Jeg vil eje!

Mit blodtryk har altid været meget lavt, men jeg bliver jo heller ikke så stresset som andre-:)

2010-11-11 @ 12:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0