as one once said..

Hallå! Nu är jag hemma igen efter en lång dag i skolan. Men, det var riktigt kul att träffa tjejerna igen :D Hurra! Och han vi ska ha i den här kursen var en riktig mysgubbe, hehe. Pratar på jättemycket, säger hela tiden "så att säga". Hann med en föreläsning om filosofi, och alltså- man kan ju verkligen bli galen! Om man vänder och vrider på allt, ur alla möjliga perspektiv, då blir man nog galen tillsist. Jag tror att det är skitbra att man börjar reflektera och tänker efter, kritiserar och så; men till en viss gräns. När du har kritiserat första gången, kanske du kan ge dig. Liksom; i boken jag läser börjar han med att reflektera över sin kaffekopp, är den där? Är det för att jag vill att den ska vara där som den faktiskt är där? Vilket värde har den? Vilket värde har koppen om det inte finns något att dricka? Och så vidare. Det finns en gräns, som vi även disskuterade kroppen, själen och anden. Vad är anden? Vad står den för? Har vi en ande? Ah, och så vidare.

Hann med att åka på ica för att köpa lite kissemissmat och så, köpte en massa té- så nu ska jag njuta lite av en kopp té innan jag gör något annat! (:


Kommentarer
Postat av: Mammsen

Filosofi är spännande! Men du har rätt: Man KAN bli galen....Men om man är medveten - dår blir det bara - intressant! Perspektivet i diskussionen - det är det som är exciting-:)

2010-10-05 @ 16:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0