even though it was alive some of us are really born to die

Hallå! Japp, har hunnit med en snabb sväng ner på stan med Karima, lite cider åt Emily- check. Har även kollat på Twilight, i looooove it. Haha, alla vet nog hur Twilight nördig jag är, så jag ska inte börja skriva om min kärlek till serien (igen), haha. Nu tänkte jag läsa, så jag blir klar med filosofiboken någon gång. Det är så sjukt mycket termer inom filosofin och allting är skrivet så komplicerat så det blir svårt att få ett sammanhang. Den är långt ifrån lika svår att läsa som Nietzsche's skrifter är, men ändå jobbig. Istället för att skriva till exempel "när man möter en människa första gången skapar du dig, medvetet eller omedvetet, en bild av denna som sedan står till punkt för hur du behandlar denna", så skriver man "vid första mötet av den Andre så kommer din horisontbredd bestämma hur du agerar mot den Andres utlopp och aktioner". Visst, det är kanske inte så speciellt om det bara är en mening som är så, men det är fasiken en hel bok som är så- plus förklaringar kring medvetandet (finns det på riktigt, eller är det en illusion som du skapat dig utifrån tidigare upplevelser?) och så vidare. Intressant, check. Jobbigt att läsa, check.

Nej, hade hellre spelat lite wow nu faktiskt, men jag har ingen speltid, höhö. Snart kommer det en expansion också :D Längtar!


Kommentarer
Postat av: Mammsen

hehehe - alla dessa omskrivningar. Vist kræver det tankevirksomhed?!? Man kan ikke bare sidde helt bevidstløst og bladre. - Nej - Man må have roen med - hele tiden (altså den roe der sidder på toppen af halsen-:)

2010-10-09 @ 14:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0