upside down and i can't stop this now

Hallu! Jag ville ut och fota lite, och det hela slutade med att Fredrik och jag körde upp på Stadsberget och där blev det lite fotograferat- jag är helt kär i färgerna nu *.* Älskar verkligen hösten, just på grund av färgerna. Det är så lugnande, på nåt vis. Frigivande :D Hehe.

Läste lite mer i boken, och där stod det en grej om Utilitarism; i korta drag är det "största möjliga mängd lycka åt största möjliga antal människor", alltså att man ska skapa möjligheter som förutsätter att så många som möjligt ska få ett positivt resultat, kan vara allt från att man vill ha glass till frågan kring dödshjälp- och det lustiga med det här är att detta står i en bok som är obligatorisk på universitetsnivå, men på gymnasiet fick vi en uppgift i religionen om just detta! Minns att jag var så arg på henne för att det var en så svår och jobbig uppgift, haha. Men nu sådär i efterhand är jag glad att jag gjorde det, fick MVG i religion ^-^


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det minns jag också. Fær du och jag gjorde den uppgiften tillsammans på Skutan-:)

Vacker bild by the way. Autumn is wonderfully colourful

2010-10-06 @ 20:31:46
Postat av: Mammsen

Altså - på svenska blir det ju 'För'.

Damn keyboard

2010-10-06 @ 20:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0