coffee (and cinnamon) will be my drug

Hallå! Nu är jag hemma igen efter en lång dag i skolan. Har just druckit kaffe och ätit kanelknäckebröd. Awesome! Är supertrött nu, dock. Beroendeläran imorse var jätteintressant, faktiskt. Det var mest inriktat på alkohol, men lite grann på droger också. Sedan hade vi en ganska lång håltimme, så först satte min grupp oss och bollade lite idéer och så till grupparbetet och sen gick vi till en av tjejernas lägenhet och var där till vi började med nästa föreläsning; metabola syndrom. Det var mest diabetes det handlade om. Inte lika intressant, men absolut bra att kunna och jag kommer säkert stöta på det många gånger. Jag ska ta och läsa lite i mina böcker om schizofreni igen (kan aldrig läsa för mycket), men jag måste även kika på hur det kan vara i samband med diabetes typ 2 och en massa annat. Talk to ya later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0