i'm leaving, i'm screaming, i'm dreaming

Hejhej! Puuh, det är verkligen svårt att lägga upp en bra behandlingsplan måste jag säga! Patienten har utöver schizofreni psykos även diabetes typ 2. Den medicin jag tänker mig, eftersom att hon är 65 år gammal och då antagligen har varit sjuk större delen av livet är Klozapin, som är bland den tyngsta medicinen som finns. En biverkning av den är att den hämmar produktion av vita blodkroppar, dvs att immunförsvaret försämras och därför måste patienten regelbundet ta blodprov. Kanske inte en bra kombination med diabetes? Jag skulle även vilja ge henne en medicin som heter Orazepam, som är en sömntablett, men som även lindrar ångest och oro. Dock är denna starkt beroendeframkallande. Fast å andra sidan, hon är så pass gammal att det kanske inte spelar någon roll. Jäkla svårt. Och regelbunden motion måste hon ha, promenader är min första tanke- sen måste hon ha en massa andra sociala träningar och sånt.

Ääääh, jag tror jag ger mig för idag! Tror inte det är så mycket kvar som jag måste ha med nu, så jag tror nästan jag tar resten imorgon. Sen kan jag finputs lördag eller söndag. Blir nog bra det! Det snurrar så mycket i min skalle nu, så jag känner bara för att spela eller kolla på tv eller nåt. Höhö. Jaja, hörs senare då <:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0