psychiatry

Hallå! .. Puuh, har i en och en halv timme nu läst i boken Psykiatri (typ en bibel skulle jag vilja påstå!) om schizofreni. Uppgiften vi ska göra nu, så blev min grupp tilldelad en patient som har psykos schizofreni- och det finns så sjuukt många olika undergrupper till schizofreni, och det finns olika teorier och olika symtom beroende på vilken teori man väljer.. ja, jättemycket är det i alla fall. Riktigt intressant, hur som. Men, det gäller nog att hålla sig skapligt objektiv annars kommer jag nog själv tro att jag är schizofren, höhö. Näää, det räcker med mina diagnoser tror jag ;D Ska läsa klart sista sidorna nu innan det är sovadags. Börjar kvart över åtta imorgon, föreläsning. Trevlig kväll allihopa!


Kommentarer
Postat av: Jocke

Begreppet schizofreni är schizofren... :P

2010-09-06 @ 22:17:08
Postat av: Mammsen

Vadå schizofren? - Jag?!? - Nähä!-:)

2010-09-07 @ 08:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0