i can't tell you what it really is, i can only tell you what it feels like

Dagens utmaning - Vad är kärlek?

Har funderat på det under hela dagen, och jag tror jag har kommit fram till en ganska fin teori, eller vad vi ska kalla det. För mig så är kärlek inte att vara kär, det är liksom bara ett tillstånd. Kärlek för mig är mycket djupare än så. I kärlek finns det inget 'ditt' eller 'mitt', inget 'jag' och 'du'. Kärlek är gemenskap, liksom som om en extra bit till hjärtat. Nästan som ett pussel och det fattas en bit, och när man hittar den biten så finns det inga tvivel om att det här var rätt. Man är aldrig ensam, man behöver aldrig skämmas eller gömma sig. En trygghet som inte finns någon annanstans, man är ett team. Och utan varandra så funkar man inte. Kärlek är när man är beredd att göra allt för att inte förlora en människa. Eller vad tror ni? (:



Kommentarer
Postat av: Hon som precis pajade sin dator

Du har helt rätt i det du säger. Håll fast i det, så kommer kärleken finnas hos dig resten av ditt liv.

2011-01-06 @ 22:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0