i never saw it in the eyes of you and what i felt was always true

Hallå! Nu har Fredrik kommit hem och med sig hade han alla min saker som blev kvar i Ljusdal, hurra! Min dator! Min kamera! Smink, hårspray, kavajen, morgonrocken, halsdukar! :D Hur bra som hellst :D

Haha, och en grejj som jag har räknat ut, för jag har alltid tänkt att jag ska spara upp en egen budget inför pensionen också, som inte har nåt med fonder eller aktier eller staten att göra, så därför öppnade jag ett sparkonto för ett år sen ungefär. Och nu har jag räknat ut att om jag vill kunna plocka 5000 kronor per månad i ~30 år när jag är pensioner så behöver jag under 40 år ute på arbetsmarknaden ha sparat ihop 2,4 miljoner. Känns väl bra va? ;D Vilket betyder att jag från att jag är ungefär 20, 21 (dvs från det att jag har ett fast jobb) så ska jag lägga undan ungefär tre tusen i månaden. Vet inte om det är realistiskt, men vafan! Det är väl när man är pensioner som livet börjar va? :D


Kommentarer
Postat av: Mammsen

Hallo där!

Det var en fiffig kalkyl du gjorde där-:)

Men helt rätt: Se til att ha pengar över till pensionen, så du kan komma ut och se världen-:)



Ha en skön dag!

2011-01-20 @ 07:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0