you got me, i got you, together we always pull through

Hejhej! Just kommit tillbaka från lunch, blev typ citronschnitzel idag. Gott! Och jag hann plugga lite. Har inte varit så farligt med samtal idag, så lite plugg hinner jag med. Nu ska jag snart logga in igen på telefonen, men jag tänkte ta tredje utmaningen nu; Mina föräldrar.

Min mamma heter som sagt Charlotte, och min pappa Jörn. Alla som känner mig vet att mina föräldrar är dem jag respekterar mest av alla och att jag är otroligt stolt över dem. Min pappa kommer från en familj med två andra äldre syskon och han har gjort nästan allt du kan tänka dig; han har spelat fotboll i danska junior landslaget, varit tränare till Michael Laudrup (om jag inte minns helt fel), jobbat på vinfarmen Jacobs Creek i Australien, haft en känguru som husdjur, jobbat som taxichaufför i Thailand, jobbat som assistent åt Ingvard Kamprad, och så vidare och så vidare. Han har rest runt i alla möjliga länder, och han har så mycket kunskap och förståelse för andra kulturer. Han har jämt sagt när jag var mindre att han vet allt, och jag börjar snart att tro på det. Han är smart och vis skulle jag vilja säga, han blir aldrig arg och han är en jäkel på att ta tag i saker. Jag är stolt över att ha honom som pappa!

Min mamma har en lillebror och hon har erfarenheter av ett helt annat slag. Hon flyttade hemifrån som 16:åring till Köpenhamn och har sedan dess jobbat, så vitt jag har hängt med, mest inom Public Service. Min mamma är nog den som alltid uppmuntrat mig till att läsa och plugga för att kunna göra det jag vill med mitt liv sen, och det grundar sig nog i att hon själv aldrig fick möjligheten att utbilda sig till det hon ville. Men, oavsett om hon är outbildad så har hon mer kunskap om det mesta än vad de utbildade har. Hon har en förmåga i att sätta sig in i hur andra människor har det, utan att det blir "tycka synd om", utan det blir snarare att man känner sig hörd och förstådd och att man kan lita på henne. Hon sätter störst värde i de små sakerna, det där lilla extra som gör dagen bra; till exempel en favorit choklad. Även min mammar har väldigt svårt att bli arg, hon är väldigt pedagogisk av sig, har bra tålamod och om man inte förstår har hon alltid andra sätt att förklara. En tålmodig och intelligent kvinna är vad hon är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0