how can you make a fire of a sparkle?

Hallå! Är hemma nu igen, men blogg.se bestämde sig för att inte funka såklart -.-' Var ganska intressant idag, fast det finns några.. lite äldre.. i min klass som jag blir så irriterad på hela tiden, för de börjar alltid prata om deras eget liv, och sen pratade de om att ungdomar inte får något jobb för att de inte vill jobba. Då tänkte jag såhär; vilken arbetsgivare vill anställa någon (ung som gammal) som inte vill jobba? Och så sa jag att jag jobbar på ett internationellt företag som tar in folk från hela norden, men om de inte sköter sig får de ju åka hem igen. "Men då har de ju blivit tvingade dit, då vill de ju inte själva" NEEEEEJ, Teleperformance tar inte emot från arbetsförmedlingen för de tycker att det är får dålig standard på dem som kommer därifrån. Många ungdomar får inget jobb just på grund av att de inte är tillräckligt duktiga på att sälja sigsjälva, om det är två som söker samma jobb så självklart kommer den personen som marknadsför sigsjälv bäst att få jobbet. Så irriterad jag blev xD

Jag ska i alla fall lägga mig i soffan igen och läsa vidare. Love the book. Först tänkte jag knäppa egokort också, men det fick jag inte för Neija...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0