i will blow your heart to pieces

Hejhej! ..En riktigt trött och slut Emily är jag nu, men jag kan inte ge mig än. Har fastnat på att det inte finns några konkreta orsakteorier bakom Bipolär sjukdom, till exempel vid ADHD och Schizofreni kan en orsak vara förlossningskomplikationer, men något sådan vet man inte om Bipolär sjukdom. Det enda som finns är spekulationer kring generna, och att man har sett en tydligt samband i familjer med ADHD och präglat med depressioner eller Bipolär sjukdom. Palla, man måste väl fan ha hittat nåt mer specifikt, det är typ två hundra år sedan man började foska kring sjukdomen. Däremot (vilket nästan skrämde mig lite), så finns det ökad risk för bipolära att få ätstörningar, ångestsyndrom, och problem med missbruk. Hm, jo ätstörningar har jag ju definitivt haft och ångest med, och jag har alltid hävdat att jag vill vara försiktig med alkohol för att jag tror att jag skulle kunna bli beroende. Sjukt! Men en positiv sak som jag hittat är att det i Psykiatriboken faktiskt står att Lamotrigin (antiepilektika) är på framfart och ett bra alternativ till Litium. Go go!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0