reality overcomes me, i'm living a lie

Hallå! Det gick ju jäkligt bra på seminariumet idag, som tur var. Godkänt och allt. Wii. Dock så är det vissa i klassen som jag verkligen undrar hur de tänker, jag liksom förstår inte deras tankegångar.. Till exempel är det en som tycker att det är bra att använda bestraffning mot patienter som ligger inne, om de inte sköter sig. Njaa, jag vet inte om jag håller med där. Till exempel, om en patient inte går på morgonmötet kan de bli fråntagna sina eftermiddagsaktiviteter, vilket jag tycker är helt fel. Jag tycker att man hellre ska prata om varför han/ hon inte ville gå på morgonmötet, sätta upp mål som känns rimliga för patienten, och därefter även bestämma vad konsekvensen blir om patienten inte gör som de kommit överrens om. Fast å andra sidan så tyckte samma klasskompis att om man var för ung har man ju inget att säga till om, så ja. Jag är väl för ung och oerfaren antar jag. ^^

Jag hade tänkt att jag skulle sitta kvar på skolan och skriva ut artiklar och så, som jag sedan kunde läsa hemma, men jag kom fram till att jag lika bra kan göra det här, eftersom att jag har skrivare och tillgång till samma databas. Mitt ämne till rapporten kommer vara "Barnanorexi, vilka konsekvenser det får senare i livet". Alltså, om ett barn på nio år blir inlagd pga anorexi, så tror jag att denne senare i livet kommer dels få många fysiska skador, men jag kan även tänka mig att det kommer bli konsekvenser psykist. Intressant att djupdyka i!

Men, jag orkar inte göra det idag. Istället ska jag lägga mig och läsa True blood! :D




Kommentarer
Postat av: Mammsen

Du har rätt i det där med bestraffning. Det tror jag inte riktigt fungerar in reality-:)

Ditt sätt är mer moget och respektfullt. Visa hur man ska göra och bevisa att det är bästa sättet-:)

Ditt ämneval låter riktigt intressant. Ser fram emot att höra mer om det.

Puss o kram

Morsan

2010-10-19 @ 17:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0