time has passed

Oj, vet ni vad jag kom på nu mitt under mina reflektioner kring Dantes skärseld och himmel? Idag, den 23 maj 2010 är det exakt två år sedan jag sist satte ett rakblad mot huden. Två år sedan! Herregud, det som var så självklart för mig då, är lika självklart för mig idag att det inte alls löser något. Känns lite konstigt. Och egentligen är det inte alls svårt att sluta, om man vill. Bara man inser och kommer till den insikten att man vill må bra, och om man har något betydelsefullt i livet (vilket alla har, men man kan välja att se det som betydelsefullt eller något som man inte kan ta del av) så är det inte alls svårt. Bara man bestämmer sig. För min del var det för det mesta Fredrik somgjorde att jag inte ville göra så mot migsjälv längre, pappa hade en del med det att göra också. Saker de sa till mig som fick mig att se de små guldkornen som finns överallt runtomkring en- men som är lätta att missa i inbillningen om att man inte förtjänar något bra. Nej, detta betyder inte att jag är helt bra och mår 100% bra varje dag, men vem gör det? Jag kämpar varje dag, vissa dagar mycket mer än andra, och jag vet att det lönar sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0