evacuate

Hejhej! Min jäkla huvudvärk vägrar ge sig. >: Inte roligt. Filmen var ganska bra, om man bortser från att Miley inte alls kan spela (x Höhö. Men nu ska jag kika på en serie på Kunskapskanalen som heter Inferno, de har intervjuer och liknande med människor som är psykiskt sjuka. Ikväll ska det vara om en tjej med hallucinationer, har jag för mig. Förra veckan var det om bipolär sjukdom, missade det men kollade på internet idag. Kändes ganska skrämmande, det hade kunnat varit jag om jag inte fått hjälpen när jag var så ung (shit vad gammal jag låter). Fick diagnosen bipolär sjukdom november 2008, och vissa säger att det bara är en börda att få diagnoser men för mig har det hjälpt jättemycket. Nu vet jag liksom, jag vet vilka symptom jag ska kämpa emot och vilka tankar som "inte är mina". Visst, jag kanske inte alltid kommer kunna klara mig på den medicinen jag äter nu, eftersom jag ätit den i snart två år så kommer jag nog bli mer och mer immun mot den, men just nu är den vad jag behöver för att klara mig.

Hur som, way out of track, så ska jag kika på det nu!

(kolla på förra avsnittet här)

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Du klarar dig riktigt bra! Bra att du vill lära dig mer om olika symptomer också. Ger insikt

2010-10-22 @ 09:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0