keep holdin on when my brain's tickin like a bomb guess the black thoughts have come again to get me

Godkväll! Mamma fixar allt, bilden är nu i min ägo! :D Så nu ska jag göra dagen utmaning, håll i er nu; Det här saknar jag. Har funderat på det nästan hela dagen och kommit fram till de tre främsta grejjerna som jag saknar.

Glada hudik, klassen, lärarna, platsen, alla skratt, alla diskussioner, alla skämt, allt saknar jag därifrån. Men speciellt klassen! Okej, no offense, men jag vill inte fortsätta gå där, det är som Lena (rektor) sa; det är dax att gå vidare i livet. Och vi är klar med gymnasiet, och det känns. Men jag saknar gemenskapen som fanns i klassen. Jag kommer bara kunna titta tillbaka på gymnasiet med positiva känslor!



En annan sak som jag verkligen saknar är att spela tennis. Många som säkert inte vet det, men jag spelade tennis från att jag var 11 till att jag fick träningsförbud strax efter att jag fyllt 16, men under de åren jag spelade fanns det nästan inget annat än tennis i mitt liv. Jag mådde skit, skolan gick skit och hela världen var skit tyckte jag då, men tennisen var alltid lika rolig och jag var bra på det. I slutet fick jag spela med Hudiksvalls elitgrupp som var typ 5 killar och jag, i Ljusdal spelade jag med, ja typ en elitgrupp som också bara var killar och jag, sen fick jag även en specialtränare två timmar i veckan utöver det och jag spelade med en grupp tjejer. Ganska mycket träning kan jag ju säga. Men när jag slutade mådde jag så dåligt i kroppen att jag var glad att sluta, men såhär tre år senare vill jag verkligen spela igen! Vet bara inte om jag skulle klara av det, så jag skjuter på det en stund till...


Hann vinna distriktmästerskapet innan jag slutade.. Bland annat..


Och sen "det sista" jag saknar.. Jag saknar inte tiden alls, jag saknar gemenskapen, oss. Alla filmkvällar, när vi färgade håret, smidde planer på att spränga skolan, alla skratt, tårar, meningslösa shoppingturer.. Jag saknar helt enkelt oss. I know, allt är annorlunda idag och det kommer aldrig bli som förr, vilket på ett sätt är jättebra, men på ett sätt suger det stenhårt. Vi kommer aldrig mer vara prinsessor, men jag kommer alltid se på oss som prinsessor. Ni kommer alltid vara mina finaste prinsessor. <3

..hata mig inte för älsklingsbilden!! :'D


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Så fint det blev! Och bra skrivit. Tack för att du litade på min hjälp. Vad roligt att få den utmaningen. I like ♥

2011-02-09 @ 21:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0