and even though you died today, nothing is erased

Hallå! Gud vilken dryg dag och helg, haha. Dålig uppdatering, men har liksom inte haft nåt att skriva om. Tråkigt värre. Var iväg en kortis och träffade Karima, sen har jag läst klart "Mamma sa att jag var sjuk" nu, gjorde aldrig det tidigare. Jättehemsk bok. Usch, i början tyckte jag att det var jobbigt och läskigt liksom, men nu när jag läst ut den och smält den under några dagar är det verkligen hemskt. Så där "nu-gråter-jag" hemsk nästan.

Den handlar om Julie Gregory vars mamma har "MBP" vilket betyder att man forcerar sjukdom på sitt barn, ofta innan förskoletiden och med åren blir det värre och värre. I ungefär 25% av de fall som upptäcks, så har redan andra barn dött i familjen till följd av de betingade sjukdomarna. Mycket mediciner som inte behövs, operationer etc. som till sist dödar barnet. Jättejobbigt att läsa om, men samtidigt är jag så intresserad av ämnet nu så jag har läst runt lite. Jag läser ju inte psykiatri för ingenting, liksom. Läs boken i alla fall!



Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad kul att du är med i Veckans blogg :) Meddelar dig senare när vinnaren är utsedd, Kram

2011-05-01 @ 23:21:49
URL: http://czheng.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

den där vill jag läsa!

2011-05-03 @ 14:57:29
URL: http://emmasays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0